"This uncertainty making me crazy"

Den här väntan på provresultaten gör mig galen. Var precis ner på Thorax röntgen för att göra en röntgen av lungorna för att se hur mycket vätska som finns eller inte finns. Jag känner ju skillnad när jag ligger ner, förut har jag inte kunnat ligga alls på rygg eller på höger sida, men det har ju förbättrats helt klart. Men den här jävla hostan gör mig galen, så sjukt ansträngande att prata och det är ju annars ngt som är av ett specialintresse för mig. Prata är ju något som jag är riktigt bra på att göra och att inte kunna göra det är jävla handikapp utan att hosta tarmarna ur mig. 
 
Ja vad annars? Försöker hålla mig positiv. Försöker tänka att provsvaren kommer vara positiva men samtidigt när det sunda förnuftet åker ur skallen så blir allt så förbannat mörkt igen. Men en sak jag vet är att jag vill leva och jag ska genomlida den här skiten och jag ska få ett bra liv. Vad är resultaten är så ska jag inte ge upp. Jag ska kämpa och jag ska ta mig igenom det här. Den största rädslan jag har just nu är att jag fått ett recidiv i bröstcancern. Men skulle det nu vara så , så handlar det om en lymfkörtel med cancerceller, då alla andra cancer prover och diverse röntgen och mammografi/ultraljud inte visat på ngt malignt överhuvudtaget. Förhoppningvis så blir behandlingen betydligt lättare än förra gången. Man kanske slipper cellgifter och operation, och det kanske bara blir strålning specifikt på den aktuella lymfkörteln.... Men vad vet jag? Jag är inte läkare. Men tyvärr har jag väl vid det här laget blivit en sorts av google läkare. Läser på om allt jag kan, doktorsavhandlingar, om diverse olika sjukdomar, studier, forskning,odds och behandlingar mm. 
 
Snart kommer ronden med läkarna och min ångest inför dessa morgon ronder är svår att beskriva. Man både hoppas på svar men samtidigt inte. Sjukt ambivilent inför dessa påhälsningar. Usch, fy fan. Men jag har nu legat inne på Hjärtintensiven i 11 dagar och än så finns inga svar. Bara massa frågetecken. Jag vill bli frisk och bli mitt gamla jag. Den glada, spralliga och energiska bruden som har tusen bollar i luften och som har nära till skratt och livsglädje och skapande. 
 
Håll tummarna. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0