"Tuna and Mango Raja KiCkS AsS!"

Sen jag började träna har jag fått några nya matlaster i mitt liv. Som jag verkligen inte kan klara mig utan.OCH som jag har hatat tidigare i mitt liv. Tonfisk med melon/tomat, fetaost & Mango Raja är en riktig höjdare efter träning, bra protein och går jävligt snabbt att fixa till. Sen har vi ju då den berömda havregrynsgröten, kicks ass som fan med massa hallan/blåbär, kanel, äppelmos och mjölk=) En höjdare innan träningen! Har även blivit en äggoman. Käkar fan ägg minst en gång om dagen, är det inte till frullen så är det mellanmålet innan träningen eller efte träningen. Så gärna med bacon och bearnaise. Ägg fungerar alltid. Kokta, stekta, råa ( I SMOOTHIE). Lite kryddor så är det kirrat! Sen går det att göra så jävla mycket goda omeletter, med diverse tillbehör i. Min personliga favorit är broccoli, fetaost, ägg då förstås, färska champinjoner, pesto, enkelt och helvetiskt gott! Någon sås får man då gärna krydda till rätten med, Mango Raja eller Bea. Funkar alltid.

Whatevva.

Kom precis hem från gymmet.Det dära mastodonpasset som var tänkt idag blev ist ett 45 minuters stress pass pga att Sörensen somnade i soffan efter jobbet. Skulle vilat ögonlocken i en halvtimme men vaknade inte av att alarmet gick och vaknade ist av Emmas sms vid kvart i sju... Slängde på mig träningskläderna och kötta på gasen upp till la gym. Var tvungen att handla mat innan Eurocash stängde vid Nio, därav stressen. För sen är det ju lixom så att man sätter ju aldrig igång att träna pronto när man kommer upp till WC, det ska hängas, drickas lite kaffe, checka dagsformen på alla som är där... Kanske man har lust att sola, få sig en massagestund... Kanske till och med en bastustund.... Klockan tickar iväg. Så om jag beräknat att träna i ca en timme så åker jag dit minst två timmar innan, hahaha!Kärlek det!
 
Liten rolig incident hände på gymmet idag, kan inte låta bli att sitta och småle. Jag hatar innerligt den dra skit musiken som spelas i högtalarna och jag har stora problem med iphonen/sportarmbandet vs sladdhelvetet som JÄMT är i vägen, så jag tog helt resonika med mig min lilla boomblaster som avger ett sådan grymt ljud! Storleken har inte alltid betydelse mina vänner;) Så att jag dundra på den musiken jag föredrar när jag tränar (och generellt överlag) och lalla omkring med den maskin efter maskin. Så kommer Maria (PT på gymmet) och bara tittar på mig och skrattar; -"Du är rolig du Ewa, du är cool, fan jag gillar dig" Och jag skrattade tillbaka och svarade ngt i stil med att det är fan viktigt att ha vettig musik så man kommer in i tränarandan!!=) För det är det verkligen, utan bra musik i öronen så är det fruktansvärt svårt att hitta motivation känner jag. Det lixom går inte. Tryck, det ska vara tryck!

Svidat om till fredags mys klädsel, slängde ihop Tonfisk mixen och nu sitter jag här. Har inte lust till att göra något över huvudtaget. Ska bara sitta framför dumburken hele kvällen. Och göra nada. Ska upp tidigt och dra på gymmet i morgon förmiddag. Så ska jag diska,städa ur kylskåpet & tillaga en upptinad kyckling. Lägga ut grejer till försäljning på Tradera. Repa med Karl.

Kanske åker till Uddevalla i morgon. På dejt. Vi får se. Beror på ett & annat.

Nu blir det soffläge, filt och film!

Rock n roll Fellows!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0