"No Smoking and Contraception"

Fan insåg precis att jag vart HELT rökfri i två veckor nu=)

Slutade röka när jag började träna och gå ner i vikt i September, men jag har fortsatt "helgrökt". Med tanke på att jag knappt dricker så har jag endock "belönat" mig med ett pakke cigg på fredagen när jag varit på väg hem från jobbet. Bara för att man behöver belöna sig själv med något, annars så skulle det inte hålla för mig. Men när saker bara kommer per automatik så är det rätt. Som med att avstå helt från rökningen. Det är ingenting jag tvingar mig själv till, utan det har bara kommit med tiden.

Förra helgen så kände jag absolut INGET behov av att köpa några cigg, och det handlar bara om en dålig ovana som, med rätt inställning bara är att bryta. Har umgåtts med vänner som röker, men jag har inte känt något sug efter att röka.Inte alls. Eller. Jo. Men då tänker jag bara "Karaktär Ewa, karaktär!". Så går det bra. Hahaha! Saknar inte att lukta gammal fimpkopp, saknar inte att lukta inrökt, saknar inte att smaka rutten fisk i käften, saknar ingenting egentligen. It´s all in your mind i belive. T.o.m att sitta och fika går jätte bra. Utan att tänka "fan vad jag vill röka, fan, fan, fan..."

Är hemma från arbe idag, en bedrövlig mensvärk som jag dragits med i flera dagar.. Svullen till tusen och känner mig inte speciellt sexig. Det börjar kännas bättre, men fortsatt svullen. Jag ska ta ur min typ 1-2 år gamla p-stav, få se om mensen kommer i cykel hädanefter. Orkar inte med något jävla preventivmedel längre, det enda som fungerade var just p-staven, den första jag satte i efter en abort vid 19 års åldern.Hade inte mens på 3 år. Fucking 3 år var jag mens fri. Fy fan vad skönt det var. Efter jag satte i den andra så har det varit kaos, typ mens i flera månader, fick tillsätta hormoner för att det skulle upphöra, sen mens fri några månader och så där har det varit. P.piller är inte riktigt min grej, glömmer att ta dom, p-spruta finns ingen sportslig chans då jag hatar sprutor och alla andra femhundra åttio metoder är inget för mig...

Nej, får helt enkelt fortsätta min asexuella karriär och ta ut skiten.

För min sexuella karriär har dött ut. Totalt. I promise u.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0