"Pandoras Box..."

Första gången på väldigt länge jag var på väg att gråta över A.... Tårarna fyllde mina ögon. Men jag tillät dom inte komma. Det skulle gjort för ont.Jag öppnade Pandoras Ask. Kollade igenom mailen på FB & där bland alla mail dyker Antons namn upp..

Jag kunde inte låta bli.
Men jag skulle inte öppnat.
Jag skulle inte läst.

Ångesten kom över mig som en smäll på käften. Ångest som jag inte känt på lika länge jag inte gråtit över A. Så mycket känslor... Jag vet faktiskt inte varför jag inte tog bort alla mail när jag tog bort allt annat i mitt liv som hade med A att göra.Kläder, foton, minnen, känslor brände jag upp i ett ögonblick. Elden symboliserade min nystart. End of an Era, time for a new one.....

Ikväll ska jag radera alla mail, kände att jag INTE var redo för att läsa alla hundratals mail som vi skrivit till varandra. Så mycket känslor, så mycket kärlek, så mycket hat, så mycket förtvivlan... Ord. Ord betyder så mycket. Berör. Fan trodde jag var redo för detta. Jag har kommit så långt i min process att glömma och att gå vidare, så jag trodde inne att några jävla mail skulle få mig att känna och må så här inombords? Just nu vill jag bara skrika ut att FAN VAD JAG SAKNAR DIG! FAN JAG ÄLSKAR DIG FORTFARANDE! VARFÖR!? Varför kan jag inte glömma? Varför kan jag inte bara släppa allt som var? Varför kan jag inte göra som A, bara skärma av känslorna och sluta känna??! Allt hade gått så jävla mycket smidigare förbi!

Jag vill bli en känslolös, kall jävla bitch som hatar allt och alla. Leva ensam för all framtid med mina katter,hårdrock & mina gitarrer. Jag vill sluta känna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0