"Fuck this day."

Hela dagen på jobbet har varit klockren, bra arbetsuppgifter och haft det roligt som fan med arbetskollegorna.Tills jag fick ett sms där mitt huvud börja snurra, frågor som behöver svar. Känslorna virvlade upp i mig som en virvel vind, både av glädje,oro,funderingar... I morgon får jag förhoppningsvis de svaren jag vill ha....

FK strular som fan med Sjukpenningen.ännu mer jävla blanketter som ska in, skulle hämta ut medicin och min psykolog har inte skrivit ut den medicin jag behöver och som jag är i jävligt stort behov av då min vardag och mående hänger på mina anti depp & Concertan. Ringer mamma och vi börjar bråka som fan, jag står inne på Eurocash och ska handla och jag känner att det bara smäller till i huvudet och jag står och gapar bland frysdiskarna & slänger på luren...

Nu är jag hemma, vart och tränat och käkat mannagrynsgröt med hallon/blåbär/kanel & ett par knäckebröd till det. Diskat. Gett katterna mat. Tappar upp ett bad. Genom frysen av kyla,oro & svett. Jag blir trött. MENTALT jävla trött. Varför motarbetas man hela jävla tiden? Som jag sa till psykiatri sköterskan, hur fan kan det vara möjligt att bli frisk från sin depression när man bara motarbetas, när man väl börjat tagit sig upp så TACK VARE PSYK & FK, kukar livet ur igen.Iaf för en stund.

Jag stannar upp och andas. Måste andas. Jag är förbannad och less, fattar inte hur kan det vara möjligt att man som svensk medborgare blir behandlad på detta vis? Skulle kunna dra in invandrar politiken i det här, men jag avstår. Ni fattar nog var jag vill komma med den tanken. Jag behöver pengar, pengar som jag är berättigad till. Pengar för att kunna betala räkningar, betala boende, bensin, mat, leva för helvete!

Ännu en kväll med tankarna som min enda vän. Drar igång lite nice musik, tänder ljus och lägger mig i badet.

Ciao.






Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag förstår dina tankar där. Vafan när man väl behöver utnyttja systemet som man så länge arbetat för då skall det helt plötsligt bli jävligt komplicerat! Andra som inte stöttat har helt plötsligt en slags prioritet framför oss andra, helt jävla galet... Men kämpa på! Efter regn kommer solsken och det är faktiskt alldeles sant.

2012-09-27 @ 10:49:10
Postat av: Jannie

Hade jag haft pengar hade du fått låna. Hoppas allt löser sig! Tråkigt att det ska bli så mycket strul när du försöker ordna upp allt.

Svar: Tack gumman! Bara man försöker se ljust på framtiden, så löser det sig det mesta=) Kram påre!
Darkness

2012-09-29 @ 11:20:32
URL: http://negativenancy.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0