"Nicotin addicted..."

Have always been. Kom ihåg min första cigarett, eller rättare sagt mina första bloss. Var mobbad när jag var i mina tidiga tonår, sådär 12-15 års åldern & jag försökte så gott jag kunde att hänga med dom "coola". En dag så vart jag TVINGAD att röka, det var hemskt. Kändes som man blev våldtagen big time, försökte streta emot med blev ihållfast och i tvingad den där hemskt vidriga cancer pinnen...

Kort efter började jag röka, för att det var tufft.
Fick respekt.
Fuck it.
Säger jag idag.

Det är så jävla töntigt att röka. Ni som röker, hur många cigaretter om dagen är VERKLIGEN goda? De gångerna går att räkna på en hand. Typ till morgon kaffet, efter lunchen, efter middagen, fika på stan... Väger det upp alla nackdelar med att röka?

Jag har nästan varit helt rökfri i snart två veckor, snusar som en galning, men det är så jävla värt det! Jag slipper lukta som ett gammalt askfat, jag slipper lukta äckligt i hår och i kläder, jag slipper få gammal slapp rynk käft, jag slipper känna mig TVUNGEN att röka. Det finns så många fördelar med att inte röka! Varför kanske ni undrar, ska jag efter 14 år som rökare helt plötsligt sluta röka?! Svaret är jävligt enkelt; Jag har velat sluta röka i flera år, dejtade en kille för snart 3 år sen som inte rökte, och en kväll när jag var hos honom i Eskilstuna gick jag ut och rökte. Det var vinter och kallt som bara fan. Går in stänger balkongdörren & går och sätter mig med T i soffan... Jag inser just i det ögonblicket hur förbannat illa jag luktade och T sa att jag luktade vidrigt... Från den dagen har jag äcklats av mig själv i perioder när jag tagit upp en cigarett och satt den till munnen... Jag har faktiskt mått riktigt dåligt över det pga att jag så gärna vill vara oberoende av saker. Jag är en beroendepersonlighet, men jag försöker vända mönstret.Försöker göra mig själv till en bättre människa, försöker få dåliga vanor till bra vanor.

Det är så mycket i mitt liv som håller på att förändras till det bättre & jag tror för första gången hel hjärtat på det jag håller på med nu. Jag tror och hoppas att det blir rutin, en ny vardag. Träningen börjar bli rutin. Varje dag efter jobbet åker jag till gymmet, eller så drar jag ut i skogen och springer. Men absolut, vissa dagar är det kämpigt. Jobbet jag har nu är jävligt aktivt och jag är många dagar helt slut när jag kommer hem.Vill bara crascha i soffan och dra igång en film.......MEN. Jag MÅSTE. Övervinna mina svagheter. Omvända mina dåliga vanor. Jag måste ha självkaraktär. Stenhård är jag på den punkten idag. Träningen har stor del med att göra att jag rest mig från mitt svarta hål och som fått mig att vara glad igen och hittat tillbaka livsglädjen.

Rökningen är lixom en bonus som kommer med i träningen känner jag... Satt här hemma för snart två veckor sen, ensam framför datorn och tyckte ciggen smakade skit & tänkte;-" Va fan, ett halvt pakke kvar, yeah blossar upp det och sen behöver jag inte röka något mer..." Jag är jävligt övertygad om att med många saker i livet är du tvungen att spela ett psykologiskt spel med din skalle. Som i det här fallet så TVINGADE inte jag mig själv med att jag skulle sluta röka med ett datum, jag BANNAR INTE mig själv när jag tar en cigarett, Jag ger mig CRED när jag vart utan cigg i flera dagar i sträck. Tänk er själva, ni säger till ett barn att "nänänä lilla vän, inte leka med tändaren... Barnet ser ju det självklart som spännande och busigt så SJÄLVKLART så tar barnet tändaren när du minst anar och leker med den.. Med kanske jävligt tråkiga följder.....

Ni fattar min tankegång right?

Hoppas jag pushar någon själ där ute att ge sluta röka en chans;) För det är så JÄVLA värt det. Snus kicks really ass!

Jaja, nog om det.

Ouh, sitter hemma och magen kurrar Satan, fläskfilén är i ugenen, snart färdig. Ska tillaga brocooli oxå, sen är krubbet fixat=) Ett avsnitt Sons Of Anarchy till maten och sen ska jag ta en dusch & krascha i bingen!

Ha en bra kväll Folks!


Kommentarer
Postat av: Fia gbg

Gillar ditt tankesätt babe å imorgon köper ja själv gymkort å då skall ja ge de ett försök å sluta röka,håll tummarna för mig;)
du e grymt duktig som kämpar på me träningen å att låta bli rökningen!!!

Love!//Fia

Svar: Tack fin fina du! & du, kämpa på, försök övervinna dig själv hela tiden, pressa dig till max! Du blir så jävla stolt när du kirrar det! Lycka till Baby!
Darkness

2012-10-01 @ 20:19:40
Postat av: AL

Grymt!! La själv av med både snus och cigg för snart fem år sedan. Ciggen är jag aldrig sugen på men SNUS. My god. Kan vakna på natten och längta efter ett stickande tryck under läppen ;). Dock inte trillat tillbaka på nåt... Ännu ;).
Kämpa på!

2012-10-01 @ 23:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0