"Sexeducation, Behemoth and Pain in my ankle"

Då är det söndag och jag börjar jobba efter en veckas ledighet. Jobbar ju 4 skiftsordning & det innebär att ena veckan jobbar jag dag,andra kväll och tredje natt för att sedan vara ledig den fjärde veckan. Nästa ledighet så blir det antligen fjällen eller en v solande i form av en sista minuten resa. We´ll see later on.

Vad har hänt sen sista inlägget? Njae, inte mycket skulle jag vilja säga. Ullared, plugg, städning av lyan, mental förberedning för att återgå till jobbet.. Oh just det, snackade min min polare Johan från Vimmerby ang Behemoth/Cannibal Corpse giget i Göteborg, så det har vi bokat in och biljetter skall beställas i slutet av månaden=)



Var på gymet innan idag och solade och tog en runda i massagestolen efter en lång jävla rask promenad runt Strömstad. Men en sträckt vad. Jag VET. Jag skulle tagit det lugnt idag med tanke på att det kan bli inflammation och skit i vadmuskeln, men jag kunde inte hålla mig. Jag är verkligen en människa som går i svart eller vitt. Alltså ajg menar, antingen så äter jag massa skit mat, tränar inte, är en slacker, dricker(drack) pilsner, gör allt som man inte ska, eller så blir jag helt tvärtom. Så där lagom manisk. Det hör tydligen till min beroendepersonlighet fick jag veta av ngn psykolog för några år sen. Men det stämmer stämmer faktiskt. Antingen är det allt eller inget. Kan lova er att det både har sina för och nack delar.

Mina böcker för kursen "Sex Och samlevnad i ett hälsofrämjande perspektiv" hade kommit till Biblioteket i veckan, så jag gled in och hämtade dom i förrgår. Shit loads of books dudes! Inlämningsuppgiften skall vara inlämnad den 16/12, så jag har jävligt mycket att läsa och sen plita ner en massa på 2-3 st ark. Men, va fan det är gott att hålla igång huvudet=)

Vi var ju som sagt på Ullared igår, och man fick som vanligt moshpitta sig fram genom butikken så att säga. Ouh. Men det gick och på ett par timmar var vi färdiga med massa kassar,flera tusen kr fattigare och ready to go home. Innan vi åkte helt hem, så stannade vi till i Gbg och jag sprang in på Musikbörsen/4 Sound och beställde ljudkort, program & en kondensatormick/spott skydd för mitt framtida inträsse. Recording. Känns sjukt skönt att börja lära sig någonting nytt så där fresh from start. Har velat lära mig att spela in i flera år, bara att jag inte fått tummen ur så att säga. Men nu jävlar kör vi!



Nu har jag käkat en sjukt god sallad, är mätt & belåten. Ska ta och dammsuga det sista och sen skura golven & sen få besök av Karin/Niklas & Madelene. Sen blir det plinka lite på gitarren & call it for the night.

Rock on!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0