"Pierced Genitalia"


"With needles in thin skinned places.
The warm blood of life poured on the floor,
but who gives a shit when your life is a plague.
A rollercoster ride of pain....."

(Carpathian Forest- från albumet "Black shining Leather")




Har själv inte tyckt att denna smärta jag bär,  som bara stegrats sen i tisdags har känts riktigt normal. Mycket riktigt. Becky och jag satt och letade efter information om utdragna visdomständer och komplikationer. Hittade en sida som heter "Privattandläkarna", där kan man skicka in sin fråga och få svar på. Följande stämmer in precis på mig;

"Smärta efter utdragen visdomstand Miki 2009-11-19  
Hej
Jag drog ut min visdomstand i måndags för en och en halv vecka sedan. Åkte på torsdag på semester men hade smärta där den drogs ut, tänkte inte mer på det då jag ej vet hur ont det skall göra. Fick sedan rejält ont och på söndagen när jag kom hem åkte jag till akuten för att få citodon. Åkte på måndag till tandläkaren och han spolade rent och satte i en tuss med bedövning/bakteriedödande medel. Skulle ha det tills på onsdag (detta var i måndags) men när jag vaknade på tisdag morgon värkte det enormt så jag tog ut det. Gick åter till tandläkaren och fick kåvepening samt Cordosyl att skölja. Idag är det torsdag och jag hade lagom ok i kinden igår men idag har jag ont igen. När jag försöker skratta gör det fruktansvärt ont. Är det normalt? Jag är rädd att infektionen har gått in i benen i ansiktet för i torsdags hade jag ont i hela ansiktssidan. Nu har jag ont i kinden och längre ner. Äter inte på den sidan och har fått en liten spruta så att jag lättare kan spruta rent i hålet. Hade även äcklig smak i munnen fram tills på måndag. När skall man räkna med att bli bra? Kan även tillägga att jag kände mig jättedålig dagen efter att ha dragit ut tanden, trodde jag hade åkt på förkyldning men dagen efter så mådde jag ok igen. Vad är normalt när man fått infektion?
Tack för förhand!
Sv: Smärta efter utdragen visdomstand Tdl Elisabeth Philip 2009-11-23  
Hej Michaela!
Visdomständer är ofta ett gissel, både när de sitter på plats och när de ska tas bort.
Normalt har man förstås ont några dagar efter ingreppet, att känna av området upp till 10-14 dagar är ok. Men om det uppstår en värre smärta och dålig smak efter några dagar har sannolikt en infektion tillstött. Ofta beror det på att blodkoagel försvunnit , som ska fylla ut hålet efter tandroten, skydda benet och starta läkningsprocessen. Då blottas benet och detta är mycket smärtsamt ,bakterier kan tillstöta och problemen tilltar med svullnad, sjukdomskänsla, feber ibland och involvering av lymfkörtlarna nedanför käken.
Det blottade benet bör täckas över, endera genom att sy ihop hålet vid ett mindre kirurgiskt ingrepp eller genom att täcka med en "propp" av antibakteriellt och smärtstillande medel. Antibiotika bör också sättas in.
Att spola är inte alltid bra, då hålet ju hålls öppet , men det är en balansgång. Fastnar mat måste det ju bort. Tala med din tandläkare igen om besvären inte avtagit med medicineringen."

Så en inflammation i tandhålet. Det som inträffade igår var oxå att jag ringde min tandläkare och fick Citodon utskrivet. Dock så FUNGERAR INTE Skiten på mig, smärtan går igenom. Så hela gårddags kvällen låg jag i en nedsläckt lägenhet med tårarna sprutandes nedför ansiktet, i en framstupa sido läge. Ingen jävla Jourhavande tandläkare gick att tillgå heller. Helt jävla otroligt. JOURTANDLÄKAREN var inne den 3 APRIL!

Har vaknat och somnat av och till hela natten, fick upp o ta Citodon vid 2 och en gång vid 7 i morse. Nu har jag ringt tandläkaren igen för att jag MÅSTE få komma dit SNARAST så han kan skälja rent, spruta ner medicin i hålgropen och att jag får börja med Antibiotika! Jag vill må BRA!!!!

Ska lägga mig till rätta i soffan och kolla på slutet av "Flickan som lekte med Elden" som jag somnade ifrån inatt. Jävligt bra filmer den dära trilogin som Stieg Larsson gjort.
Har ni inte sett dom, se dom.

Nu ska jag knapra piller & frukost.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0