"Babyboom"

Sitter här hemma naken i soffan med Sk Ombre blekning i skallen,dricker vin & lyssnar på alldeles för sentimental & jobbig musik. 

Varför inte må sämre än vad man redan gör?! Tyvärr såhär människan är funtad. Mår man dåligt så kan man må ännu sämre och göra sig själv liiiite mer illa. Ett jävla sado beteende människan är född med.

Well well.

I morse hade jag satt kl på 6... Gick upp vid 8 & kände att "Fy fan vilken jävla jobbig dag detta kommer bli"... Men som den Sanna optimisten man är (Eller egentligen vill vara) så röt jag till mig själv att jag fan fick skärpa mig, denna dag blir precis som jag vill att den ska vara... Sagt & gjort. Jag blickade mot kylskåpet där min egna budord står etsat.

.

Bet mig själv i läppen & gjorde som det stod.

Som sagt,rutiner är ett måste för mig & utan dom är jag förlorad.

& inställningen till saker betyder A.L.L.T
Så dagen blev faktiskt bra. (Så bra den kan bli när ångesten står och hänger över din axel & rastlösheten härjar i din kropp..)

Började dagen med att vara ute i skogen och plocka ihop en hög av skogens guld för de framtida höstkransarna jag gjorde ikväll, sen skrev jag CV & nytt Personligt brev. Kontaktade AMS. Gjorde lite måsten. Sen kollade jag igenom kylen & frysen & skrev en inköpslista & drog till Willys. Kom hem & tog itu med maten. Blev bjuden på mat hos grannarna(familjen)Gick upp till stugan min & var kreativ. Lagade äppelpaj & tillverkade as schyssta höstkransar till min & mina grannars ytterdörr. Kul att imponeras av dina egna verk. Inte allt för ofta det händer lix.

Jag menar. Jag är inte den pyssliga typen,har för kasst tålamod för det. Små ting klarar jag inte av. Därför har jag utmanat mig själv och försöker mig på att göra egna smycken..... Ggaaaash. DET är pilliga till tusen, men jag antar att det är värt det i slutändan när du fått gjort din egna design?! Hoppas på D vart fall.
Hursomhaver vart jag förjävlanöjd.se med de kransar jag gjorde:)

Till ett annat ämne.

Babyboom. Milt fucking sagt. Kids all over.

För några dagar sen fick min chef på Din Sko kiddo numero ett,för Lite sen fick en vän från S-Holm kiddo ett, en annan polare oxå från s-Holm fick oxå nyss barn, en nära arbetskollega på Din Sko är väl hälften gången om inte mer..... Ikväll fick jag ett besked om att min bästa bästaste vän är i v. 13, samtidigt som min andra bästa vän sliter med att BLI gravid. Märkligt hur livet ter sig.

Jag började nästan gråta när K hörde av sig och berättade den fantastiska nyheten! Inte för att det var oväntat, men endå. Fy fan vad spännande det ska bli att få följa med under den här resan. Blir alldeles varm i hjärtat av tanken:)

Det glädjer mig.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0