"Truck Driver"

Some shit just pisses me off.

For real.

Sitter på möte på arbetsförmedlingen med min handläggare på AMS & Soc handläggaren(Paragrafryttaren) Jag får veta att jag kom in på C utbildningen i Karlstad & ja, självklart är jag skit glad för den sakens skull, men det är mycket som måste ordnas nu och jag har ett datum då utbildningen börjar. 6/5. Då ska jag ha flyttat från denna helvetes lya, fått tag på en husvagn, fixat boende i Karlstad, fixat helg jobb antingen här eller i Karlstad,sålt mina möbler, grejat ett förråd där jag kan magisinera de få saker jag ska ha kvar av mitt möblemang.

Hur som haver, vi sitter där och min handläggare sitter och börjar förklara vikten av att vara pålitlig och att det är väldigt viktigt att man kommer i tid till utbildningen & om jag verkligen är mogen(!?) för att gå denna utbildningen etc etc. Jag stoppar henne och säger att jag har fan jobbat i hela mitt jävla liv, gärna haft flera jobb samtidigt och även när jag gick i skolan hade jag jobb på sidan av. Sen i tillägg är jag en vuxen människa som fan inte behövs daddas med! Hon fick mig att låta som en helt jävla inkompetent nollställd Idiot med NOLL arbetserfarenhet!

Jag frågar henne vad det är hon syftar på. Då kryper det fram att min förra NORSKA arbetsgivare från RB har haft kontakt med min handläggare och som i sin tur suttit och snackat skit om mig och att jag hade mycket(!??) frånvaro på mitt tidigare arbete...(!????) Jag bara bad handläggaren på det vänligaste sättet jag bara kunde, att hon skulle hålla käften just där och då & att det ALLTID finns TVÅ sidor av myntet. Jag är en människa med jävligt hög arbetsmoral och arbetsvilja, så sån där skit tar jag bara inte!

Jag har en beef med just denne arbetsgivare just för den enkla anledningen att så länge jag arbetade, höll käften och gärna ställde upp i tid och otid så var allt frid och fröjd, men när jag hade problem med bilen som hände några ggr,(som gjorde att jag inte kunde ta mig till jobbet) eller att jag var sjuk så var det ett helt annat liv i luckan! Hon fick då helt enkelt extra arbete då hon var tvungen att fixa in någon annan, och ja, hon är norsk & jävligt LÅG arbetsmoral & då ställde jag till mer jobb för henne!

Vem fan har gett henne rätten att spy skit över mig? När hon mycket väl vet att jag är en av dom bästa vikarierna hon någonsin haft i sitt jävla bemanningsföretag!

MEN.

Förhoppningsvis kan jag inom ett halvår titulera mig som Lastbilschaufför.

Det ni.

Det är fan rått.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0