"Judgemental Community...."

  •  

    Nu förstår jag varför jag fortsätter skriva & skriva på denna blogg tills fingrarna blöder & tar så sjukt jävla mycket skit från diverse håll pga det jag skriver och VARFÖR jag gjort valet att klä av mig "naken" för en hel cyberrymd, fullt av människor som jag inte har en aning om vilka ni är. Tanken har slagit mig att jag kanske förlorar mer på att vara ärlig & den jag är i den offentliga sektorn än vad jag skulle vunnit om jag höll käften och Suffer In Silence... Inom många plan.

    Fast Hell No.

    Det här är fan jag & INGEN kommer någonsin få mig att ändra mig för att samhället säger si eller så, eller att befolkningen i vårat avlånga land vill att man ska vara på ett visst sätt eller att jag inte får jobb för att jag ser ut som jag gör.

    Jag gjorde valet i tidiga tonåren, hur jag ville se ut, jag fann Hårdrocken/metallen och genom åren som gått så har min stil blivit mer och mer fördjupad & definerad, jag lever hårdrock, jag andas hårdrock, jag älskar kroppsmodifiering...

    Jag ÄLSKAR att vara jag & jag ÄLSKAR att stå utanför ramarna i vårat gråa trista jävla samhälle!

    Att jag har gjort valet att se ut som jag gör har exempelvis absolut INGENTING med min arbetskompetens att göra, och jag har aldrig tagit ur en piercing för ett jobb. Jag vet att jag är en jävel på att jobba, är en grymt bra arbetskollega & kan aldrig få nog av att få lära mig nya saker och få nya utfodringar konstant... Egentligen något av det bästa du kan anställa. Det som är jävligt synd är att jag i många fall  inte ges chansen att få komma på arbetsintervju... På mitt CV har jag en stor bild på mig själv på första sidan, just för att bespara arbetsgivaren och mig själv tid. Jag känner många som tar ur sina piercingar, täcker sina gaddningar, sätter på sig "finkläderna" , tar "CV" kort och sänder iväg en ansökan som då i själva verket är en jävla lögn.

    Det är ju inte Du.

    Fan, folk får börja fatta att vi lever i det moderna samhället 2013 & alla fördomar mot kroppsmodifiering MÅSTE jobbas bort! Som jag sa innan, hur du väljer att se ut eller leva har absolut ingenting med din arbetsmoral eller arbetskompetens att göra! Du jobbar 1/3 av ditt liv och ska du då behöva agera en annan människa 1/3 av ditt liv bara för att du behöver stålar på kontot och tak över huvudet?! Jag har tänkt tanken om att jobba mig upp och bli ex Chef för ett företag. Inte för att jag vill, men bara för att bevisa att jag KAN! Problemet är att jag skulle få kämpa 500 gånger jävla hårdare än en tjej som har cendre färgat hår, blå ögon, knappt något smink, skjorta och pennkjol...

    Ni fattar grejen.

    När kommer Personlig lämplighet och personlig kompetans bli det relevanta en arbetsgivare i första hand kommer se på & inte se på hur fan du ser ut, hur mycket smink du har, eller hur mycket piercingar eller tatueringar du har, eller vilka kläder du har på dig?

    That shit makes me Really Pissed Off.

    För att återgå till huvudinnehållet i detta blogginlägg som är VARFÖR jag fortsätter blogga ....från denna lilla avstickare....:D

    Det har inte BARA med att göra att jag är en "attention whore", det har inte BARA med att göra att jag skriver av mig i "terapeupiskt" syfte & det har inte BARA med att göra för att jag alltid tycker det är så jävla kul att skriva.....

    Jag ÄLSKAR att få respons.
    Välformulerad respons, med tanke bakom. Meningar som är skrivna från hjärtat & där det ligger känsla & mening bakom.
    Att jag får veta att jag är en inspirationskälla för många, att jag får andra att göra livsändringar, får människor att stanna upp & fundera över sitt liv....

    Ni läser min blogg. Av många olika anledningar.

    Jag vet jag berör på många plan.
    Både positivt & negativt.

    Idag har jag fått tre kommentarer som gjorde mig jävligt tårögd & väldigt glad som jag vill dela med mig till er.

    Det är ni som får mig att vilja fortsätta blogg & fortsätta dela med mig av mina lärdomar, mitt liv och ge er den nakna sanningen...

    U ROCK!!

    **********************************************************************************************************************

    ANONYM:

    "Jag känner inte dig på något vis, men jag har läst din blogg ett bra tag nu och känner att jag bara måste kommentera. Började läsa din blogg ungefär när det tog slut mellan dig och A och jag kunde bara inte sluta. Jag har följt dig genom dina tårar, ditt hat och sett hur du långsamt men säkert tagit dig upp till ytan igen och kämpat tillbaka. Jag ser att du får ta mycket skit utav folk, så jag ville bara berätta att det faktiskt finns folk som beundrar dig. Du är en riktig inspirationskälla i mina ögon, du tar tag i saker och ger dig fan på att du ska klara av det du tar dig an, hur djupt nere på botten du än känner att du är. Du skriver så otroligt starkt och välformulerat, jag kan inte sluta läsa! Jag älskar hur du delar med dig av ditt liv på ett väldigt naket men ärligt sätt. Jag läser din blogg flera gånger dagligen, varför? För att du är intressant och du besitter många utav de egenskaper som jag själv önskar mig ha. Du verkar vara en sådan stark, skön, bestämd och intelligent kvinna med skinn på näsan, en underbar personlighet och båda fötterna på jorden, det avundas jag! Keep on going, jag tror på dig!

  • M :

    Läser din blogg för du sätter ord på vissa saker som jag själv känner. Å känner en gemenskap med dig utan att ens träffat dig. Å sen tycker jag du e helt grym som kan öppna dig så här. Å dom som har problem med det å gnäller på dig skit i dom. Dom har inget bättre för sig för deras liv e så händelselöst.

    1 timme sedan

  • Jag läser för att jag tycker att du är en av de häftigaste personerna i världen. Haha, kanske låter cheesy men det är sant :)

     


    Kan vara det längsta inlägget någonsin skrivet, men håll till godo det kommer inte bli det sista evighetsinlägget:D

    Ha en fin dag!

     

    XOXO!!

     

     

     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0