"WöRK..."

Blev inkallad på jobb i morgon. Märkligt. Skönt men samtidigt så sjukt jävla tröttsamt. Ska ta och snacka med chefen på jobbet i morgon. Jag känner mig så färdig att jobba via bemanningsföretag, en sjukt fin lösning för att få jobb fort, du söker till ett ställe och sen förhoppningsvis så har detta bemanningsföretag jobb på en gång. Men sen är du bara en marionett docka. Du används som en trasa. Det finns ingenting  som säger att om ett uppdrag tar slut att bemanningsöfretaget är tvungen till att ha ett nytt till dig så du övergående går över till det nya... Inga skyldigheter alls. Tar ett uppdrag oväntat slut, så står du där utan någon lön what so ever....
 
Nej fan, nu får det vara bra och jag ska börja ställa krav. Jag är en son of a bitch på att jobba, älskar att jobba, men jag vill känna att jag får uppskattning för det jag gör. & det tänker jag nu se till.
 Som läget ser ut nu så är jag tacksam för allt jobb jag kan få, men det är inte så det ska vara.... Varenda krona måste in...
 

Jag hoppas jätte mycket på ett jobb som jag har på gång via en bekant från Halden. Gl jobbar som budbilschaufför och det skulle jag ÄLSKA! Köra massa bil & lyssna på metal hela dagarna<3 Kan inte bli bättre. Två saker jag älskar högre än mycket annat. G har pratat gott om mig och nu håller vi tummarna, har skickat in CV och nu väntar jag bara att telefonen ska ringa=)
 
Nu håller jag på att hänga tvätt, hela lägenheten är fylld med tvätt, luktar så gott! Gillar inte grejen med torktumlare, kläderna får en sån unken jävla doft, och den kan jag mer än gärna vara utan!
 
Matlåda ska göras till jobbet, mer Tradera annonser ska ut & lite gitarr ska jag väl försöka få in med..
 
På Återseénde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0