"No Alcohol"

Klockan är över midnatt & här sitter jag i fåtöljen med lite mys musik & försöker låta mina öron koppla bort snark orkanen här brevid i soffan...

Lugn lördag. Varit och tränat, fikat på Doppet. Spelat gitarr... Inte rört gitarren på flera veckor. Ingen inspiration alls. Inte känt någon lust. Hatar att vara hemma. Har knappt varit det sen över en vecka tillbaka. Känns konstigt att sitta här en lördags kväll. Var ett tag sen sist...

Vill helst undvika att vara under detta tak.
Måste härifrån.

Jag vill börja leva igen........

Jag har blivit en jävla moralkärring på sista tiden, jag HATAR fulla människor & jag hatar cigaretter. Jag vill inte gå ut längre på krogen för att vara nykter och se alla polare & annat löst folk utvecklas till grobianer ju längre kvällen skrider...... Cigarettrök luktar skit... Vill inte ens vara i närheten av cigaretter.Det får mig att vilja spy.

Cigarett lukt är så fruktansvärt osexigt & äckligt.
Skulle det bli aktuellt framöver att man träffar en snubbe, så gäller två saker.

*Nykterhet (undantag självklart för någon bärs ibland till mat/sociala sammanhang)
*Ikke Rökare
(*Ej nagelbitare, en annan ovana jag tycker är fruktansvärt avtändande....)

Svårt att tänka sig för ett år sen att Sörensen, fyllesuputen & storrökaren skulle komma att säga dessa ord...

Men sanna mina ord.

Att bli nykter,snusare & Stor tränare är den bästa livsinvestering jag gjort. Någonsin. För mig själv & för mina nära & kära.

Ibland kommer jag på mig själv att bli förbannad och ledsen över att jag inte kommit till den här insikten tidigare & förbannad över att jag inte fick ADHD diagnosen tidigare i mitt liv.. Det är så jävla mycket som hade kunnat besparats. Så många tårar, så många förluster,så många bråk....

Men jag måste se framåt & INTE fastna & älta i det förflutna.

Göra Om.
Göra Rätt.

Tänkte även slänga in några visa rader här på nattkvisten som tåls att begrunda & betänka....

"Lär dig livets stora gåta.
Älska, glömma & förlåta...."

Med dom orden säger jag God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0