"Education...."

Genom arbetsförmedlingen så har jag sökt C/E utbildning på Yrkesakademin i Falun. Närmaste stad som INTE hade rekryteringsstopp. Enligt min handläggare så hade jag stora chanser att komma in, och kommer jag in så blir det snabba puckar. Utbildningen börjar i Mars och pågår i 6 månader framöver.

Känner att smidigast blir att flytta upp, då utbildningen som sagt är i ett halv år och jag vill från lägenheten jag har nu, och dubbla hyror är inte ens att tänka på....

Så kommer jag in i Dalarna så kommer det bli att hitta ett akut snabbt boende, packa fort som fan & flytta. Håller på att kolla efter jobb, för kommer jag in på utbildningen, så pluggar jag på dagarna och så kan jag jobba på kvällarna/helgerna.

Stålarna måste in någonstans ifrån och jag vet inte än om utbildningen är CSN-berättigad. Väntar på svar från min handläggare. Men sen älskar jag att jobba och vara sysselsatt hela tiden, så det skulle vara digg.

Tankarna är i rullning.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0