"Be pRoud Of Who yOu ArE"

Hur kommer det sig att man alltid ska hitta fel på sig själv? Det ska klagas och jämras lite här och var, titt som tätt om sina fel och brister. Varför kan man aldrig vara nöjd? Varför kan vi människor inte se oss själva i spegeln VARENDA JÄVLA dag och känna att "Fan vad jag är snygg idag","Hey girl, what an ass u got",Hey man damn vilken lyckad frilla det blev idag"" Nemen vilka schyssta spiror du har"...

Under alla år har jag varit en fantast av jojjobantning, inte för att jag NÅGONSIN tyckt att jag vart ful eller fet, men jag har alltid velat testat mina gränser och se hur mycket jag pallat, och om jag klarar sätta upp mål och slutföra dom. Börja på dieter och gå i mål. Börja träna och hålla mig kvar, förändra min vardag, förändra helheten.På något sätt så har jag alltid varit tillfreds med min kropp, alltså inte så att jag har tyckt att den är den hetaste på jordplaneten, men jag har endock gillat läget och lagt ner den tiden som jag sparade på att INTE ödsla skit på mig till att lagt energin på annat, enligt mig viktigare saker. Anledningarna till att jag börjat gå ner i vikt har varit många, för att ta ett exempel och det var när jag var som störst, då jag vägde 95 fucking pannor....

Var hemma hos en polare och tänkte sådär lite checkt på nyårsafton att jag skulle kolla vikten, som jag inte kunde minnas siste gång jag gjorde. Jag höll fan på att ramla baklänges och bad hela Elins familj komma upp och väga sig för att veeeerkligen kontrollera att vågen stämde.

Seff gjorde den det. Den kvällen utgjorde mitt och flertalet andra vänners nyårslöften.Vi skulle kämpa som ett team och peppa varandra till viktnedgång, och den som vann skull få Sweden Rock biljett, resa, sprit & boende betalt.

Som ni kanske har på känn så vann jag. Jag är en vinnarskalle, jag ger mig inte, jag kämpar till sista blodsdroppen. Jag tappade i runda slängar runt 20 kg på 10 veckor. Viktväktarna is the shit. Från att kröka som en dåre, ALLTID äta ute, aldrig röra på mig, till att göra en total omvändning. Jag slutade dricka, jag var ute och gick i rask takt minst 1 timme om dagen, åt helt enligt Viktväktarna (bortsett från helgerna då jag frossade i skit.)

20 jävla kilon.

Men som alla andra gånger innan, så var det bara en kortsiktig lösning och ju längre månaderna led, kom kilona sakta men säkert krypandes tillbaka....

Idag har jag brutit mina dåliga vanor, fått rutin på mitt matintag, fått läran om betydelsen av hurvida våran föda har för konsekvenser när man bara äter skit & vad du vinner på att äta sunt.
SJÄLVKLART ska man unna sig gotteri, men INTE varje dag, inte varannan dag, men once in a while.

Becuse u deserve it.

Livet är till för att levas och njutas av.

MEN.

Säg vad du vill.

Du mår inte bra vare sig psykiskt eller fysiskt av att INTE röra dig, BARA äta sjudundrandes mycket kalorier varje dag,ligga på soffan, runka, ta en kall pilsner och en tillhörande cigg framför tv;n... INTE varje dag. (Eller va fan säger jag, runken eller Pull-offen kanske är dagens viktigaste göromål!!!;)

But u get my point.

Det är dom små sakerna i vardagen som gör skillnad, och man måste våga för att vinna! Som jag även sagt förr, så tillåt dig FAILA big time, men res dig upp starkare än någonsin och gör ett nytt försök. En jävla dag går det=) Var inte rädd för att misslyckas, vi är alla människor och ingen är perfekt..

(Even if i am pretty clooose:D)

Jag Ewa Sörensen är ett levande exempel på detta.

Men samtidigt så vill jag boosta alla där ute att peppa er själva varje dag ni tar er en titt i spegeln och säg MINST en bra sak om er själva och LE det största leendet som ni bara kan!

Alla förtjänar att må bra, alla förtjänar att finna en acceptans och en inre frid med hur vi är skapta och vi får helt enkelt göra det bästa av situationen & vad vi blivit tilldelade;)

Var stolt över att Du är Du,gilla läget & ge tummen upp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0