"A letter to the editor..."

 
NU har jag jag fått nog.
 
Sjukligt jävla less på människors förutfattade meningar & fördomar.
 
Fick senast igår egentligen 3 stycken "Nej tack" svar till arbeten jag sökt och även arbetat på, PGA mina jävla piercingar.
 
Jag känns inte "passande" som butikssäljare fick jag som argument. Inte passande?! Jag har flera års butiksvana och har guld referenser. Men nej. Just det.
 
JAG DUGER INTE SOM JAG ÄR.
Kunder kan bli rädda och ta svansen mellan benen och dra från butiken snabbare än kvickt....
 
Say what?!
 
För inte länge sedan fick jag höra dessa stående ovationer av en tidigare arbetsgivare:-" Ewa är född att stå i butik, hon är guld värd som butikssäljare...."
 
Men åter igen.
 
Just D.
 
Det spelar fan inte någon roll hur jävla bra jag är, hur bra säljare jag är eller hur jävla service minded jag är, för jag håller mig inte inom utseénde ramarna om vad som ses som okej & propert, utan jag måste förändra hela min livsstil för att få jobb om dom flesta arbetsgivare skulle få bestämma!!!!
 
                                          *************************************************************************
Jag tänker röra om i grytan & jag har precis suttit och skrivit iväg ett långt mail till Aftonbladet i hopp om att dom kommer kontakta mig och göra en/ett intervju/repotage med mig. Saker och ting, folks trångsynthet och inskränkta åsikter och tankar måste förändras!
 
 
Helvete vad jag är förbannad över detta faktum.
 
Sverige 2013.
 
My Fucking Ass!!!
 
Detta är mailet jag sände till Aftonbladet:
 
"Hey!

Mitt namn är Ewa Sörensen, är 27 år & bor i Strömstad. Jag kontaktar er beträffande ett ämne som jag tycker är väldigt viktigt att upplysa om & ta upp i dagens samhälle 2013.
(Jag vet inte om detta är rätt kontakt/forum sida, men jag kunde inte hitta ngn annan här på hemsidan!)

Jag vill få upp folks ögon över den tydliga folk diskriminerings politiken vi har idag i Sverige när det kommer till arbete & välfärd. Hur det kan vara möjligt att arbetsgivare får ha sina Fördomar & förutfattande meningar om hurvida människor väljer att klä sig, sin valda livsstil, kroppsmodifikationer & hårfärg, som i sin tur leder till ett människor blir nekade jobb efter jobb & som sedan leder till högre arbetslöshet.

Jag är en brud med skinn på näsan och ger mig inte i första taget & jag har fått kämpa så fruktansvärt mycket mer för mina val av arbeten än andra människor som håller sig inom ramarna av vad som anses vara okej & propert utseende. Hade jag inte haft mitt jävlar anamma egenskap & mina positiva & utåtriktade egenskaper så hade jag gett upp för länge sen och skitit i vilket. Men pengarna måste in för att man ska kunna må bra och för att kunna ha tak över huvudet & för mig är det en livsnödvändighet att ha jobb och att ha sysselsättning varje dag, för annars så raserar jag som människa. ( Jag är diagnotiserad med ADHD och att ha arbete är extremt viktigt för mig och för mitt mående, utan arbete så hamnar jag i depression och hela mitt liv rasar)

Jag hoppas ni tar mitt mail på största allvar och jag hoppas innerligt att ni vill göra ett repotage med mig där jag får framföra mina tankar, åsikter & argument till detta problem. För detta är VERKLIGEN ett problem vi har i Sverige och jag vill att människor ska förstå hur jobbigt det är att bli motarbetad när du så gärna vill jobba, men pga att du valt en väg utanför ramarna blir nekad jobb gång på gång.

Ha en fin kväll!

Mvh/Ewa Sörensen
073-6907266
"
 
Så vad tycker ni?
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0