"Mad,unemplied and really pissed off.."

Byråkrati. Vad fan är det till för? Jävla massa onödigt pappersarbete och myndigheterna ser inte människan bakom alla dessa blanketter och fram och tillbak skickande av dokument. I Sverige idag så måste man vara frisk för att orka vara sjuk. Hur fan kan det vara så? Se i mitt fall, senaste månaderna har jag vart sjuksriven, skitit i räkningar, har inkasso/Kronofogden hack i hälarna, varit på väg att bli vräkt, det har varit kämpigt. Mitt i allt detta får man en diagnos och nya mediciner som man ska komma in i . OCH i allt det kaoset så är man tvungen till att ORKA skicka in papper till FK, ORKA gå ner på Psyk, ORKA ta tag i alla måste.....

Just nu är jag heligt förbannad. Jag glider in på Fk för ett par timmar sen och frågar hur det går med min sjukpenning, då jag sänt in blanketter fram och tillbaka osm dom ska ha, men endå har inga stålar ramlat in på kontot. Kvinnan svarar att min ansökan blivit avslagen då dom skickat några nya blanketter som inte kommit fram till mig då jag bytt adress och inte beställt eftersändning(!?) Say what? Jag säger till damen i kassan att jag har fan i´nte flyttat någonstans och att jag har samma jävla adress som jag haft senaste året. Dom ramlar en polett ner i min skalle, Angela sa igår att hon skulle hämta posten någon gång under veckan då jag varit borta, men att hyresvärdsfittorna har bytt brevlådor, till vita metalboxar med NYCKLAR till. Tror ni jag har fått någon som helst information om detta? Ngn nyckel? NEJ. Jag ringe rmamma och ber henne att ring aen av hyresvärdarna och fråga var i helvete min nyckel är. Jag är inte ett dugg intresserad av att prata med ngn av hyresvärdarna efter allt som varit. Som läget är nu, så har jag säkert fått massa viktig jävla post som åkt tillbaka till försändarna & jag kommer få¨ennu mer problem med Inkasso och Kronofogden då jag inte får det dom skickat!

Hur som, ännu mer blanketter att fylla i och så sägerhon åt mig att jag ska "höfta" min årsinkomst.. Höfta? Frågar jag. Jag har jobbat i Norge och sen har jag jobbat på Glitter seni Mars-Augusti & ingen lön har varit den andra lilk. Så jag skrev i ngn summa och sa att dom här jävla sjukpengarna kommer jag väl få se mig i solen efter, för GARANTERAT kommer dom skicka tillbaka de papprerna och göra avslag på min sjukpenning för att jag uppskattat för mycke ti inkomst!

Helt jävla OTROLIGT!

Sen glider jag över till Arbetsförnedringen och ber om att dom ska aukualisera mig igen på AMS, då min sjukskrivning går ut den 10/9. Men IKKE det. Nej för då ska jag gå in på Ams samma dag som jag blir arbetslös. Jag sa till henne att jag har bättre saker att göra än att springa här var och varannan dag och att jag vet att det bara är att lägga in i systemet att den 11/9 auktialiseras Ewa Sörensen och Alfakassan bli underrättad det. Men NEJ. Fy fan säger jag bara!

Det endå positiva som kom ur detta 1 ½ timme sbesöket på myndigheterna var att jag kanske kommer få lastbilskörkort betalat av AMS. Bara jag får tag på ngt Åkerii som kan "lova" mig arbetsplats efter avslutad utbildning. Ska höra mig för och se vad det finns för möjligheter.

Jag pratade med Aya härom veckan ang att utbilda mig till murbrukare/plattsättare då det verkar vara ett jävligt roligt jobb, du får använda kroppen, använda din kreativa sida, hålla på med färg och form & lätt att få svart jobb Och dundra hur jävla mycket metal som helst på arbetsplatsen! Ringde Aya idag och han skulle snacka med sin chef och ahn var väldigt positiv till detta då han visste det skulle bli mycket jobb i höst och att dom behöver folk. En lärlingsplats och sen läsa typ 15 timmars teori efter jobb hade suttit fint i handsken=))

Fick en sån här mental crash och tankarna började fly om vad fan jag ska göra med mitt liv... Min psykolog läkare ringde innan i förmiddags och frågade hurvida jag ville ha fortsatt sjukskrivning ´& om medzen funkar bra. Allt fungerar bättre än på länge och jag känner inte att jag behöver fortsatt sjukskrivning.

Får se vad det blir för något av det här..

Ska kolla jobb & utbildningar nu!


Kommentarer
Postat av: AL

Fy fan för dessa jävla byråkratifittor. Man undrar ju för vem dom finns till?
Hoppas du iaf hade skitkul i grekland.

Lycka till i välfärdssverige...

2012-09-07 @ 06:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0