"Rumors and backtalking"

Kom att tänka på förutfattade meningar, folk som dömer andra förrän dom ens träffat personen i fråga, skitsnack & uppbyggnandet av rykten. Jag, Emma & Rebecka snackade om det inatt på Park....

Jag är van. Har alltid varit den folk gillar att snacka om. Har det inte handlat om hur jag ser ut, så har det handlat om hur full jag var helgen innan & hur fatalt jag gjorde bort mig, eller vem jag knullade med häromdagen ETC

I dag bryr jag mig inte nämnvärt, tycker däremot att det är härligt att folk finner mitt liv mer intressant än deras. För i tiden såg jag väldigt annorlunda på saken. I tonåren gjorde det mig jävligt illa, många gånger var det bara rent skitsnack, utan någon som helst grund till påståendena. Jag tog fruktansvärt illa vid mig. Jag är född & uppvuxen i en liten norrländsk håla där folk är inavlade jävla idioter & jag åker helst inte upp dit, även om jag har vänner som fortfarande bor kvar. Den staden sargade mig riktigt rejält & de få gånger jag varit där har jag bara påmints om all skit & hur gärna jag skulle vilja blåsa av skallen på flertalet folk.

Bara en tankeställare till alla er som gillar att snacka bakom andras ryggar, tänk en gång till innan ni snackar om andra. Det får så många människor att gå in i ett fördärv & förtvivlan. Det finns ingenting man själv kan göra för att bevisa motsatsen & har du fått rykte i en stad är det jävligt svårt att bli av med det.

Fokusera istället på era egna liv & vad ni kan göra för att krydda till eran egen vardag, så ni slipper finna glädje i att förstöra någon annans vardag & liv.

Just saying.


Kommentarer
Postat av: Ina

Hej!
Du verkar vara en cool tjej, följt din blogg ett tag nu och right on!
Undrar bara varför du skriver att man inte skall snacka skit när du öppet skriver om massa människor på nätet, även om du inte nämner namn så förstår de människorna antagligen vilka de är och blir sårade. Inget illa ment..

Lev väl och fortsätt skriva!

2012-12-30 @ 19:48:32
Postat av: Anonym

Kan inte annat än att hålla med den föregående talaren, allting du skriver i din blogg handlar enbart om andra människor, så att du är nog inte rätt människa att yttra dig om vad som är rätt och fel.

2012-12-30 @ 19:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0