"One thing more. About me..."

Ensam hemma gör att mina tankar surrar igång som en jävla båtmotor. Jag har bestämt mig hur jag ska ta tag i ett par av mina svarta orosmoln som hänger över mitt huvud just nu.

För det första. Jag MÅSTE hitta ett annat boende. Det finns inga andra alternativ. Jag orkar inte mer. Orkar inte kämpa för något som aldrig kommer bli bra. Kärringen helvetet bor fortsatt kvar & kukhuvudena till hyresvärdar äger fortfarande denna byggnad.

Var ute hos Nödtveits far ute i Bogen idag, fick tid att tänka och tid att göra beslut.Var ute på en vinterpromenad runt om i skogarna, spelade piano & fikade. I.LOVED.IT. När jag är på landet så slappnar jag av, se träden utanför fönstrena, känna lugnet av att bara vara, hittar tillbaka till inspirationen att göra musik & att bara finnas till. & vara glad över att få leva och uppleva saker....

Ett hus på landet ska jag nu i veckan leta efter mer än tidigare, ett hus som jag kan hyra. Den nuvarande Hyran på 6500 tusen är för saftig, så om jag kunde sänka hyran med ngn tusenlapp så hade det välkomnats med öppna armar. Jag ska sätta ut en annons i Björklövet om att jag letar hus, det är en gratis tidning som alla hushåll i STD med omnejd får varje vecka. Typ alla läser den. Inkl. jag.

Jag har beslutat mig för att jag vill stanna kvar i STD, jag tänker inte ge upp denna stad, jag trivs så jävla bra och när jag flyttade hit för över ett år sen, så var det första gången jag kände att jag var färdig med att flytta. Sluta vara en rastlös själ. Sluta fly. Jag tog tag i mina demoner och vägrade ge upp. Jag tog tag i mina alkoholproblem, jag fick en ADHD utredning & en diagnos & fick hjälp med mina psykiska problem. Även om livet är lite ur balans just nu och jag förlorat människor jag älskar mer än allt, så har jag fortsatt många fina vänner som jag älskar och som jag inte vill flytta ifrån. Strömstad är helt enkelt staden för mig.

Jag har även beslutat mig för att dra till Oslo för att jobba röven av mig, jobba massa övertid och dra in stålar på kontot, så jag kan bli av med mina skulder & komma ikapp. Jag har alltid de senaste åren haft bra med stålar & jag har aldrig varit sjukskriven. Så för mig kom det som en chock när sjukpenningen ramlade in på kontot & tack vare den och en jävligt oarbetsmedgörlig A-Kassa rasade min ekonomi ihop. Fatalt. Pengar är tyvärr något vi MÅSTE ha. Det sägs att man inte blir lycklig av pengar. Fuck U säger jag bara, för pengar är ett måste för att kunna leva i Sverige 2012 & för att kunna må bra. Jävligt enkel ekvation. Har du inga pengar, hur fan ska du kunna leva det liv du vill? Livet är för jävla kort!HATAR att behöva tänka på att vända på varenda krona. Jag vill helt enkelt leva det liv jag önskar. Cash IS King.

Två stora beslut. Nu är det bara sätta bollen i rullning!

Sweet.

OCH. På Fredag smäller det.
FÖRSTA REPET MED WRATH!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0