"Damn Disquisting X-Maz..."

Jag älskar att denna dag började bra som fan. Återigen ett sms som förgyllde min dag. Ett sms ända från Los Angeles! Från Alex! <3 See u tonight On Skype Meastro;)

Fan vad gott jag sovit i soffan, varm & mysigt & damerna har sovit, trampat, slickat & bitit mig i piercingarna i vanlig ordning. Så allt har varit som sig bör;)

& Så var den här igen... Den högtid som får ångesten att vältra inombords... Som ni alla vet så HATAR jag julen, av många anledningar. Den största anledningen är att julen symboliserar något som gör mig spyfärdig. Kristendomen.(Religon överhuvudtaget gör mig heligt förbannad, jävla hyckleri!) Egentligen räcker det där. MEN. Det är så mycket mer som gör mig upprörd när det kommer till det här jippot. Människor sitter runt stora flashiga jävla julbord & vräker i sig fet mat som det inte skulle finnas en morgondag, utan att ägna en enda jävla tanke på människor runt om i världen som ligger under en kartongbit med en filt, under en bro, i en kllarnedgång, i en skog, utan värme, utan kärlek & utan mat! Människor svälter & fryser ihjäl! & så den här förbannade julklapps hysterin!!!!! För varje år som går blir julklapparna flådigare & flådigare. Familjer ska bräcka varandra genom att köpa de dyraste & finaste julklapparna. UTAN en tanke bakom köpen. Folk sätter sig i ekonomiska kriser, tar lån för att kunna köpa julklappar i dagens 2012. Where is the love?!

Dom bästa gåvorna är när man har en tanke bakom. Gärna gjort själv. Personligen gillar jag att köpa "vardagspresenter. Eller spela in skivor, göra fotoalbum Etc. Hade jag haft gåvan att kunna rita/måla hade jag gjort Canvas tavlor till förbannelse:) Eller då som sagt, spontan gåvor, som förgyller mottagarens vardag,Såna där spontana köp, lixom "Fan den tröjan har Pär letat efter länge, den kommer han uppskatta". ! SÅNT uppskattar jag. SOM FAN!

Detta blir andra julen som jag inte tänker dela med min mor. Vi har inte pratat sen sist... Sen sprickan & barriären mellan oss blev avgrundsdjup. Efter bråket om pengar & min ekonomi. -"Ewa lilla gumman, Du måste ju förstå att du måste ha framförhållning, annars kommer du ihamna i såna här ekonomiska kriser igen ..." Där gick en artär i mitt huvud. Jag tappade behärskningen. Kom fan inte & säg att jag ska ha i åtanke att jag "kanske någongång framöver träffar en jävla fitta som får hela min värld att rasa samman, som gör att jag blir sjukskriven så att jag inte kan ta mig till jobbet pga panikångestattacker, att jag var full varje dag för att dämpa min smärta som brann inombords & som helt enkelt gjorde mig så fruktansvärt svag och nedbrytbar"... Jag kan inte ha framförhållning med detta. & jag kunde verkligen inte det då. Hur fan skulle jag veta att Anton skulle göra mig så där fruktansvärt illa?! Jag trodde det skulle vara vi för evigt. Sjukt svårt att ha "framförhållning" då. Så ingen som helst kontakt sen dess. Så kommer det vara till mamma ber om förlåtelse & för en gångs jävla skull fattar vad hon har gjort fel. Jg älskar mamma över allt, men jag kommer stå på mig den här gången.

Jag vet livet är för kort. & för skört & ömtåligt. MEN. Jag är så van med att förlora människor jag älskar & bryr mig om att jag har sluta brytt mig. Då har det fan gått långt... Förluster är vardagsmat. Det känns inte längre.

Även när folk hör mina argument till varför jag hatar julen, så kan folk fortsatt frågasätta.-" Men Ewa, julen som är så mysig & så härlig, varför? Så mysigt med alla glittrande belysning & tända ljus, god mat & att vara med dom man håller kär..." Fuck That shit. Varje dag, dom resterande 364 dagarna försöker jag vara med dom jag älskar, tända ljus är min lägenhet belamrad av VARJE dag, efterom jag uppskattar "mysighet" & jag är en jävel.på att laga mat & bjuda hem vänner på middag! That is how i Work. Känslan & gemenskapen som alla ska ha över julen, har jag hela tiden! No more has to be Said!

So over and all, FUCK X-MAZ!!!!


Kommentarer
Postat av: AL

Fuck YEAH! Word, baby.
Jag firar julen framför SKYPE!! ;)

2012-12-04 @ 22:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0