"Good day"

Idag har vart en bra dag. Inga tårar, ingen direkt ångest. Bästa dagen på länge... Vaknade hos K i morse & chillade några timmar, sen drog vi hem till Mela & Nicklas för kaffe & kidnappade med oss M för lite terräng träning & kantarell plockning. Var underbart, var ute & gick ett par timmar i riktig symbios med skogen & hittade andan för ett tag. Sen drog vi hem till mig & gjorde kantarell soppa med vitlöksbröd, jävligt gott! Sen jävlar blev det träning på West Coast, brände några hundra kalorier, körde kondition, boxning & mage! Grymt pass! Efteråt blev det bastu & massagepass.

Ligger nu i sängen, kl är 02.00 & M har dragit hem & är glad över en sån bra dag. Kollade på Swamp Shark, skit rulle, men bra nervarvning efter träningen:) Nu är det jag, mörkret & ensamheten kvar.. Ska försöka somna utan Immuvanet, lättare att komma upp i morgon utan att ta dom. Upp tidigt ringa lite samtal & maila viktiga mail. Göra stadig frukost & sen dra på gymmet.

 

Din plats ekar tomt här bredvid mig... Men i mina tankar är du här & lukten av dig har inte falnat... Jag känner den som det var igår... Jag sluter mina ögon & tänker på alla våra fina stunder & ler. Jag saknar den Anton jag lärde känna. Jag saknar inte alla våra bråk, alla hårda ord, den Anton du blev & den Ewa jag blev. Du saknas, du fattas. Jag älskar dig, nu & förevigt.

Vad är det man säger?! " Livets stora gåta är att glömma,älska & förlåta"? En dag kanske jag kommer förlåta dina snedsteg, dina lögner, dina Hårda ord. Men jag kommer aldrig glömma. Du har trasat & raserat mig, det kommer följa mig resten av mitt liv & jag hoppas en dag att du förstår vad du gjort mot mig. För du gör inte det idag.

 

"Att lida är svårt, att lida utan att älska är svårt. Att älska utan att lida är inte möjligt. Att älska är svårt...."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0